PEMERINTAH KABUPATEN KEBUMEN
DINAS PENDIDIKAN PEMUDA DAN OLAH RAGA
UPTD KECAMATAN ...................
SEKOLAH DASAR NEGERI ........................
Alamat :...................................................................................................................
MATERI UJIAN PRAKTEK
TAHUN PELAJARAN 2013/2014
Mata
Pelajaran : Bahasa Jawa.
Hari /
Tanggal : Rabu, 2 April 2014
W a k t u : 11.00 – 12.30 WIB.
I.
MENDENGARKAN.
Dengarkan bacaan di
bawah ini dan jawablah pertanyaannya!
“TAMAN MINI INDONESIA INDAH”
Nalika libur catur wulan
kang kepungkur iki Sugeng lan Satiti sida diajak paklike dolan menyang Jakarta.
Budhale numpak sepur Argo Lawu saka setasiyun Solo-Balapan. Tekan Jakarta wis
dipethukake Bulik Sundari, banjur padha numpak taksi. Paklike Sugeng lan Satiti
ngasta ana ing sawijining pawiyatan luhur ing Jakarta. Dene bulike ngasta ing
sawijining bebadan swasta. Senajan mung prasaja, daleme wis kagungane dhewe.
Malah daleme paklik Sudarga mau ora adoh karo Taman Mini Indonesia Indah. Mula
nalika bocah loro iku ditari arep dijak nonton Taman Mini, tanpa wigah – wigih
banjur Semrinthil nayogyani..
Dinane Minggu, tur
pinuju liburan pisan. Wong – wong Jakarta yen dina Minggu adate pancen padha
golek papan panglipur. Ana kang nonton Bonbin Ragunan, ana kang ngenggar –
enggar ati ing Taman Jaya Ancol. Malah kang duwe mobil pribadi padha munggah
menyang Puncak, nonton Taman Safari. Sugeng lan satiti wis gembleng tekade
kepingin nonton Taman Mini. Mlakune saka daleme paklik mung watara wolung
atusan meter. Mula ora nganti kumringet.
Pitakon – pitakon ing ngisor wangsulana!
1.Kapan Sugeng lan Satiti
diajak budhal menyang Jakarta?
1.
Numpak apa budhale Sugeng lan
Satiti menyang Jakarta?
2.
Ngasta ing ngendi Bulik Sundari?
3.
Apa irah – irahan wacan ing dhuwur
mau?
4.
Apa adate wong Jakarta yen dina
Minggu?
II.MEMBACA
Bacalah bacaan di bawah
ini dengan lafal dan intonasi yang benar!
“KANCIL KARO WEDHUS PRUCUL”
Wis ambal kaping telu
wedhus prucul diparani kethek lan dikandhani menawa ora masrahake anake loro
sing lemu – lemu kuwi marang macan, mesthi bakal luwih cilaka, disiksa macan
nganti sapatine.
Pokal gawene kethek mau
pancen kebangeten. Dasare kethek pancen drengki srei, jail metakil, mula ora
seneng weruh uripe wedhus prucul sa’anak bojone sing ayem tentrem. Saking
judheg lan bingunge atine wedhus prucul, awake nganti kuru, mangan ora doyan,
turu klisikan, atine mung tansah was sumelang yen samangsa – mangsa ditekani
macan temenan, kaya kandhane si kethek, mendah kaya ngapa dadine.
Cepet – cepet wedhus
prucul kelingan kancil, kewan sing sugih akal tur demen tetulung sapadha –
padhaning kewan sing lagi nemu kesusahan. Ora ndadak nganggo mikir dawa, wedhus
prucul budhal nggoleki papan dununge kancil, ing sawijining ing punthuk sing
rada dhuwur, ora pati adoh karo papan panggonane si wedhus prucul.
Lakune si wedhus prucul
kaya disawatake, polatane pandirangan, jalaran atine tansah was sumelang marang
nasibe anake loro sing arep dimangsa macan.
........................................................
III. Menulis.
Simaklah cerita dibawah
ini, buatlah rangkumannya!
“KANCIL KARO KIDANG”
Wayah sore ngarepake surup srengenge,
kancil liwat sapinggiring tegal pekacangan. Nyawang pekacangane lemu landhung –
landhung, kancil milang miling golek dalan, niyati arep mlebu njerone tegalan.
Dumadhaan kancil kaget ana swara krusak –
krusuk secedhake pager, banjur diparani. Bareng wis cedhak jebul kidang sing
krusak krusuk, jalaran kena jiret sing kenceng banget. Nganti ora bisa uwal
saka jiret mau. Kancil banjur takon, lho kok kowe to dang. Kepriye polahmu kok
nganti kena jiret. Apa ora wruh yen ana jiret?
Kidang banjur mangsuli kanthi memelas.
Ngertia ya ora kena jiret kaya ngene cil, tulungana aku kepriye carane supaya
aku bisa uwal saka jiret iki. Kancil meneng sedela, mikir – mikir banjur
mangsuli, wah angel iki sajake iki dang. Ki lho taline gedene sak mono tur uled
banget. Coba, kowe arep obah bae kangelan.
Kidang saya judheg atine, sambate melas
asih, mati aku cil, yen nganti sesuk – esuk aku ora bisa uwal saka jiret iki,
mesthi bakal dipateni karo sing duwe tegal.
..................................................................................................
IV. Berbicara.
Berpidatolah dengan
salah satu topik di bawah ini !
1.
Sebagai ketua panitia dalam
perpisahan kelas VI.
2.
Sebagai wakil kelas VI dalam
perpasahan kelas VI.
3.
Sebagai tuan rumah orang punya
hajat.
4.
Sebagai ketua panitia peringatan
Isro’ Mi’roj
PEDOMAN PENILAIAN
I.
Mendengarkan
Jawaban betul
nilai 5
Jumlah skor 5 x 5
= 25
II.
Membaca
Skor maksimal = 25
III.
Menulis
Skor maksimal = 25
IV.
Berbicara
Skor maksimal = 25
Nilai Akhir
( NA ) = jumlah skor I + II + III + IV
Show Konversi KodeHide Konversi Kode Show EmoticonHide Emoticon