ULANGAN AKHIR
SEMESTER I
TAHUN PELAJARAN 2013 / 2014
Mata Pelajaran : Basa
Jawa
K e l a s : I ( Satu )
Hari
/ tanggal :
W
a k t u :
Pithuduh
!
1.
Tulisen jenengmu ing pojok tengen sisih ndhuwur
!
2.
Wacanen saben pitakon kanthi patitis !
3.
Garapken dhisik pitakon seng kok anggep gampang
!
4.
Titinen maneh garapanmu sadurunge diaturake
marang Bapak / Ibu guru !
I.
Wenehana tandha ping (x)
ing aksara a, b, utawa c sing kok anggep paling bener!
1.
swarane gambar ing sisih
kiwa iki yaiku ....
a.
jes – jes – jes
b.
ren – ren – ren
c.
ting – ting – ting
2.
iki gambar sapi swarane
....
a.
embek – embek
b.
moo moo moo
c.
kwek kwek kwek
wacanen !
tepungna jenengmu
jenengku menik
aku kelas siji SD
omahku ana ing jalan sudirman
bapakku asmane pak sugeng
ibuku asmane bu wati
besuk gedhe kepengin dadi dokter
kapetik saka: aku bisa basa jawa 1
3.
miturut wacan ing dhuwur,
omahe menik ana ing ....
a.
Jalan Kartini
b.
Jalan Sudirman
c.
Jalan Sutoyo
4.
asmane ibune menik yaiku
....
a.
bu wati
b.
bu yeni
c.
bu susi
5.
saiki aku kelas ....
a.
siji
b.
loro
c.
telu
6.
a–k–u b–u–d-i, diwaca ....
a.
aku budi
b.
aku dudi
c.
aku boni
7.
tulisan ing sisih kiwa iki
diwaca ....
a.
iIki nina
b.
iki nani
c.
iki nana
8.
swarane gambar ing sisih
kiwa iki yaiku ....
a.
dhor
b.
dhung
c.
pyar
9.
punakawan sing mripate
amba, lambene ndower yaiku ....
a.
bagong
b.
gareng
c.
petruk
10.
dini ketemu Anto
dini banjur nyapa ....
a.
ana Anto
b.
aku apik-apik wae
c.
hai Anto, piye kabare?
11.
kepethuk bu guru ing wayah
esuk ngaturake ...
a.
sugeng sonten
b.
sugeng enjing
c.
sugeng siang
12.
badhe tindak pundi bu?
gambar kang cocok karo
ukara ing ndhuwur yaiku ....
a.
b. c.
13.
manawa diwenehi, becike
....
a.
nuwun sewu
b.
ngrumiyini
c.
matur nuwun
14.
gambar ing sisih kiwa iki sing bener ngucapake, “ bu, kulo
badhe ... “
a.
tumbas
b.
sekolah
c.
dolan
15.
iki gambare ....
a.
bapak
b.
ibu
c.
kakek
II.
Isinana cecek-cecek ing
ngisor iki nganggo tembung sing mathuk !
16.
bu guru ngendiko
“ yen ora mlebu kudu ...
17.
swarane gambar ing sisih kiwa iki yaiku ....
18.
swarane
gambar ing sisih kiwa iki yen tiba yaiku ....
19.
kewan sing seneng nyolong
timun yaiku ....
20.
aku klebu wayang, sikilku gejig, tanganku seko,
mripatku kero, jenengku
yaiku ....
21.
penengah pandawa yaiku ....
22.
ca-tur-ga-war
wanda rucah ing ndhuwur yen ditata dadi ukara
kang nduweni teges yaiku ....
23.
tini ... latar
24.
anto ... sekolah
25.
jenengku endah
umurku enem taun
aku kelas siji SD
endah kelas ... SD
III.
Wangsulana pitakon iki
kanthi utha !
26.
critakna gambar ing ngisor
iki !
wangsulan :
|
1. kodhok yen muni
diarani ....
2. kodhok ngorek ing
pinggir ....
3. suarane kodhok theot
....
|
27.
tulisen jenenge kancamu 3
bae sing klebu bocah wadon !
wangsulan :
|
1. .....................................................................
2. .....................................................................
3. .....................................................................
|
28.
kenalna kanthi bener !
wangsulan :
|
1. jenengku ....
2. asmane ibuku ....
3. asmane bapakku ....
|
29. rakiten tembung-tembung ing ngisor iki supaya dadi ukara
sing bener !
siti – kasur - nata
wangsulan :
|
1. .....................................................................
2. .....................................................................
3. .....................................................................
|
30.
tulisen 3 bae jenenge
wayang sing klebu punakawan !
wangsulan :
|
1. .....................................................................
2. .....................................................................
3. .....................................................................
|
KISI-KISI SOAL
UAS I TAHUN
PELAJARAN 2013 / 2014
Mata Pelajaran : Bahasa Jawa
Kelas :
I (Satu)
Kurikulum :
KTSP
Jumlah Soal :
30 butir
1.
Pilihan Ganda : 15 butir soal
2.
Isian :
10 butir soal
3.
Uraian :
5 butir soal
Standar Kompetensi (SK)
|
Kompetensi Dasar (KD)
|
MATERI
|
INDIKATOR
|
No. Soal
|
Bentuk Soal
|
||
PG
|
IS
|
UR
|
|||||
1.
MENDENGARKAN
Mampu mendengarkan dan memahami berbagai
wacana lisan melalui mendengarkan berbagai bunyi/suara atau bunyi bahasa dan
tembang dolanan
|
1.1 Mendengarkan dan membedakan berbagai
bunyi/suara dan atau bunyi bahasa
|
Bunyi dan suara tertentu dan bunyi bahasa
|
§
Disajikan gambar, siswa dapat menyuarakan
atau menirukan bunyi berdasarkan gambar
|
1
|
√
|
||
§
Disajikan gambar, siswa dapat menyebutkan
bunyi berdasarkan gambar
|
2
|
√
|
|||||
2.
BERBICARA
Mampu mengungkapkan gagasan dan perasaan
secara lisan melalui memperkenalkan diri,menyapa,menjawab sapaan sesuai
ungguh-ungguh
|
2.1 Memperkenalkan diri menggunakan kalimat sederhana
dengan ragam bahasa tertentu
|
Kalimat sederhana tentang perkenalan
|
§
Disajikan bacaan tentang perkenalan diri, siswa dapat
menyebutkan data diri dengan ragam tertentu
|
3
|
√
|
||
§
Siswa dapat menyebutkan data diri keluarga
|
4
|
√
|
|||||
§
Siswa dapat menyebutkan data diri dengan
ragam tertentu
|
5
|
√
|
|||||
3.
MEMBACA
Mampu mengeja huruf, membaca suku kata,
kata, dan kalimat sederhana dengan nyaring
|
3.1 Mengeja huruf
|
Huruf dalam kata
|
§
Siswa dapat mengeja huruf menjadi kata yang
tepat
|
6
|
√
|
||
4.
MENULIS
Mampu menulis huruf, suku kata, kta, dan
kalimat sederhana dengan huruf lepas
|
4.1 Menulis huruf
|
Huruf dalam kata
|
§
Siswa dapat membaca huruf menjadi kata yang
tepat
|
7
|
√
|
||
1.
|
1.1 Mendengarkan dan membedakan berbagai bunyi / suara
dan bunyibahasa
|
Bunyi dan suara tertentu dan bunyi bahasa
|
§
Disajikan gambar, siswa dapat menyebutkan
bunyi berdasarkan gambar
|
8
|
√
|
||
§
Siswa dapat menirukan berbagai bunyi bahasa
|
9
|
√
|
|||||
2. BERBICARA
Mampu
mengungkapkan gagasan dan perasaan secara lisan melalui memperkenalkan diri,
menyapa, menjawab sapaan sesuai ungguh-ungguh
|
2.2 Menyapa dengan kalimat sederhana dan santun
|
Kalimat sapaan
|
§
Siswa dapat menirukan guru menyapa teman
|
10
|
√
|
||
§
Siswa dapat menyampaikan salam kepada guru
|
11
|
√
|
|||||
§
Disajikan sebuah gambar kegiatan, siswa dapat menyapa orang yang lebih
tua dengan bahasa dan cara yang sesuai
|
12
|
√
|
|||||
§
Siswa dapat menyampaikan permohonan, ucapan
terima kasih kepada orang yang lebih tua
|
13
|
√
|
|||||
§
Disajikan gambar, siswa dapat menyampaikan
permohonan izin kepada orang tua
|
14
|
√
|
|||||
3 .MEMBACA
Mampu mengeja huruf, membaca suku kata, kata, dan kalimat sederhana dengan
nyaring
|
3.2 Membaca suku kata dan kata
|
Suku kata dan kata
|
§
Disajikan sebuah gambar, siswa dapat mengamati gambar
dan dapat menentukan gambar
|
15
|
√
|
||
2. BERBICARA
Mampu mengungkapkan gagasan dan perasaan secara lisan
melalui memperkenalkan diri, menyapa, menjawab sapaan sesuai ungguh-ungguh
|
2.2 Menyapa dengan kalimat sederhana dan santun
|
Kalimat sapaan
|
§
Siswa dapat menyampaikan izin kepada guru
|
16
|
√
|
||
1.
MENDENGARKAN
Mampu mendengarkan dan memahami berbagai
wacana lisan melalui mendengarkan berbagai bunyi/suara atau bunyi bahasa dan
tembang dolanan
|
1.1 Mendengarkan dan membedakan berbagai bunyi / suara
dan bunyi bahasa
|
Bunyi dan suara tertentu dan bunyi bahasa
|
§
Disajikan gambar, siswa dapat menyuarakan
atau menirukan bunyi-bunyi yang didengar sekitar
§
Disajikan gambar, siswa dapat membedakan
berbagai bunyi benda yang jatuh
§
Siswa dapat memahami berbagai wacana lisan,
siswa dapat menyebutkan tokoh dalam cerita
§
Disajikan gambar, siswa dapat mendengarkan
berbagai wacana lisan pewayang : siswa dapat menyebutkan nama wayang
berdasarkan ciri-cirinya
§
Disajikan gambar wayang pandawa, siswa dapat
menyebutkan dan menuliskan nama berdasarkan gambar
|
17
18
19
20
21
|
√
√
√
√
√
|
||
4.MENULIS
Mampu menulis huruf, suku kata, kata, dan kalimat
sederhana dengan huruf lepas
|
4.2 Menulis suku kata dan kata
|
Suku kata dan kata
|
§
Disajikan suku kata acak, siswa dapat
merangkai huruf dan suku kata menjadi kata
|
22
|
√
|
||
3 .MEMBACA
Mampu mengeja huruf, membaca suku kata, kata, dan
kalimat sederhana dengan nyaring
|
3.3 Membaca nyaring kalimat sederhana dengan lafal yang
tept dan lancar
|
Teks bacaan
|
§
Disajikan gambar, siswa dapat melanjutkan
kalimat berdasarkan gambar
§
Disajikan gambar, siswa dapat menyebutkan
kegiatan berdasarkan gambar
|
23
24
|
√
√
|
||
2. BERBICARA
Mampu mengungkapkan gagasan dan perasaan secara lisan
melalui memperkenalkan diri, menyapa, menjawab sapaan sesuai ungguh-ungguh
|
2.1 Memperkenalkan diri menggunakan kalimat sederhana dengan
ragam bahasa tertentu
|
Kalimat sederhana tentang perkenalan
|
§ Disajikan teks bacaan, siswa dapat menyebutkan data
diri dengan lengkap berdasarkan teks bacaan
|
25
|
√
|
||
1.
MENDENGARKAN
Mampu mendengarkan dan memahami berbagai
wacana lisan melalui mendengarkan berbagai bunyi/suara atau bunyi bahasa dan
tembang dolanan
|
1.2 Mendengarkan tembang dolanan
|
Tembang dolanan
|
§ Disajikan gambar kodok, siswa dapat melanjutkan dan
menyanyikan tembang
|
26
|
√
|
||
4. MENULIS
Mampu menulis huruf, suku kata, kata, dan kalimat
sederhana dengan huruf lepas
|
4.3 Menulis kalimat sederhana
|
Kalimat berita pendek ( 2-3 kata)
|
§ Siswa dapat menuliskan nama teman yang ada di kelas
|
27
|
√
|
||
2. BERBICARA
Mampu mengungkapkan gagasan dan perasaan secara lisan
melalui memperkenalkan diri, menyapa, menjawab sapaan sesuai ungguh-ungguh
|
2.1 Memperkenalkan diri menggunakan kalimat sederhana
dengan ragam bahasa tertentu
|
Kalimat sederhana tentang perkenalan
|
§ Siswa dapat memperkenalkan diri dengan bahasa krama
sederhana
|
28
|
√
|
||
4. MENULIS
Mampu menulis huruf, suku kata, kata, dan kalimat
sederhana dengan huruf lepas
|
4.2 Menulis suku kata dan kata
|
Suku kata dan kata
|
§ Siswa dapat merangkai kata-kata menjadi kalimat
sederhana
§ Siswa dapat menuliskan data diri pewayangan yang
termasuk punakawan
|
29
30
|
√
√
|
Show Konversi KodeHide Konversi Kode Show EmoticonHide Emoticon